SINUSitis

bila ckp psl sinus @ resdung
org akan fikir remeh
but nope to me
hakikatnya tu la yg bertahun kebelakangan ni sy alami
more to allergies gitu
tp sy dh thp kronik
every 2 mth kena follow up to the hospital

today pegi lg
this is my 3rd time session with dr hisham
and usual question appear from his mouth
'ur husband dh stop smoking..?'
i didnt answer his question but he knew my answer from my face
pls..pls..pls..u guys out there
jgn pandang remeh ttg sinus
bila dh tahap kronik like me
medicine doesnt helps
only operation
itu pn risky jugak

i remembered 1st time when i met dr hisham
do u smoke?no
ur husband ? yes
ask him to stop smoking
because why...ia akan buat ur condition makin teruk
i know ur field work mcmmana tp asap rokok penyumbang paling utama
org merokok takkan sakit tp dia buat org sekeliling dia getting sick
now is you...soon will be ur children..so ask him to stop smoking

i've tried to convince him but stillllllll...hmmm

waktu kena bronchitis pn sama jugak
dr suggest me to keep away from my husband kalau boleh
how i wish...

tak tau la bila dia nk sedar
dh thp malas nk cakap dh
ni balik dr hospital mmg off mouth
malas nk citer apa perkembangan
but my condition is getting worse =(

tggu hospital call to do a CT scan
then another two weeks jumpa doktor
to make decision whats the best for me

dh tukar 2 jenis ubat but still makin teruk
dktr cakap ur condition ni bergantung to ur hubby
because u live with a smoker
even the smoke gone but the particle tu melekat elsewhere
same goes u ckp dia smoking outside the hse
but still melekat pd baju dia,tgn dia
im sure u can smell it right after dia smoking
(dlm hati waktu tu...cmner la sy nk mention pd org yg tak fhm bahasa ni doktor..cb bgtau)

even my mom pn realize
ko ni kan lps kawin mcm2 penyakit la dpt
ala..takdir la mak
adoi laaaaaaa

kalau 3rd drugs still tak berjaya jugak
maka i kena serah diri la
rongga sinus tu mmg almost dh tertutup habis
mlm nk tdo kena nafas tru mulut
then kalau ternafas ikut hidung mmg tercungap2 la
my nose kerap bleeding
snoring pn kerap...migrain tak payah citer la
i live with migrain
tdo dgn sakit kepala,bgn tdo pn sakit kepala
mcm mana la nk menikmati tdo...hukhuk
mmg tension but what to do..?hadap jela

smpai satu thp rs nk buat 1 keputusan sukar
should i leave him?
CINTA tapi SENGSARA buat apa kan?
now is my turn...i can see it...i bet dia pun nmpak
tp biasa la ego yg membawa orang lain derita
soon who knows my kids pulak
oh NO NO NO.....i wont let the kids jatuh sakit pulak
its hard to say but i dont know la whats next
SEDIH but life must go on
kalau dh takdir dia taknak berubah
and me and the kids terpaksa melangkah kaki
i shud burn the bridge =(

1 comment:

Emy said...

sabar mummy... jgn hidup bergantung ngn ubat saja sudah!